Jul 29, 2012

setiap yang hidup akan mati

Setiap yang bernyawa akan merasai mati dan sesungguhnya pahala kamu akan dibalas pada hari Khiamat.
          ( Surah Ali Imran ayat 185 )

harini 29 Julai 2012 bersamaan dengan 9 Ramadhan, lebih kurang jam 1 pagi, aku dikejutkan dengan perkhabaran bahawa Maklang aku telah pulang ke rahmatullah..sungguh tak sangka kerana pemergiaannya terlalu mengejut..she was suffering from lung infection..walhal sebelum ni dah di X-Ray..dah baik sepenuhnya...tiba2 masuk ICU, koma dan pergi..sedih. terkilan. tak sempat beraya bersama..tak sempat juga pergi vacation bersama as planned..takdir Allah tidak ada siapa yang dapat menolaknya..

macam manalah raya tahun ni agaknya..dah la arwah pakcik pon baru meninggal 4 bulan lepas.sekarang cuma tinggal mama dan paklong.kesian dengan opah.sorang2 pergi meninggalkannya dari dulu lagi..dari 10 tinggal 4..sekarang cuma 2...

2 dari kanan sudah meninggalkan kami..innalillah..moga roh mereka mendapat rahmat Allah dan ditempatkan di dalam golongan para syuhadah dan solihin..

Subhanallah walhamdulillah, walailahaillah wallahuakbar..Ya Allah, berikanlah ketabahan dan kekuatan kepada suami dan anak2 arwah..

Salam Ramadhan..


Jul 25, 2012

budak baru gede~

Happy birthday to you..happy birthday to you..happy birthday to Hakim and Mama~ =) woah..birthday bulan Ramadhan,,moga beroleh keberkatan..

ini budak baru 5 tahun..tapi terer gila main playstation, game F1..dpt no 1..kalah abang aku!kui3~aku dlu 6 tahun kot baru kenal game kt tv..tu pon main game popeye dgn battle city!tapi tak pandai main, last2 beralih ke permainan tradisional~hahhAHA

colouring contest dapat no. 3..tapi dia balik bagitau dpt no 1..ish3~
beliau tak pandai membaca lagi!baru belajar tak sampai 5 minit dah penat..sigh!

Ucapan untuk Hakim: semoga membesar dengan pintar~menjadi umat terbilang, berjuang ke arah kemajuan agama, bangsa dan negara..kui3...**super poyos makcik dia nie**

Ucapan untuk Mama: Semoga beroleh kebahagiaan dunia dan akhirat..Jasamu sungguh tidak terbalas..Terima kasih ibu!

-Lady Sasa-

Jul 23, 2012

raya dtg lagi: counting- 26 days left

tora datang lagi!!!jom tgk baju raya..byk jual online ni..menggugat nafsu betul lah~kui3..

 comel ja baju ibu dan anak ni!tapi sayang, aku takde niece!~oh bila lagi?

ni comey gk..kaler putih u!


comel comel comel~

phewit!butterfly..comey plak gadis ni..ha ha hA!~sorilah cilok gmbar kamu!

arghhhh~esok kerja!~
-aku yg bosan-

Jul 19, 2012

Happy Blessed Ramadhan~

aku nk post entry baru~
tapi tatau nk tulih apa!miahahhA~
nk emo2 pon tak larat nk emo dh..
nk share update mcm takdak~
pendek kata mmg takdek update lah!kui3

apa2 pon selamat berpuasa.
semoga Ramadhan kali ini menjadi Ramadhan terbaik dr tahun sebelumnya..dlm erti kata lain,
semoga memanfaatkan bulan ini dengan amal soleh dan semoga ia menjadi titik tolak kepada penghijrahan yang hakiki (maksudnya bukan hanya buat baik di bulan Ramadhan sahaja..)~ insyaAllah..


p/s: semoga tahun ni Ramadhan last aku single~!tenene~~~~(statement paling takleh blah~ha ha hA!)


Jul 12, 2012

IM LOVIN IT

Now, you can flash the coupon on your mobile phone ;D
"Save The Earth.No Cutting Tree,No Paper"

p/s ; parapapapapa im lovin it!

Jul 11, 2012

'Andai Ku Bercinta Lagi' - Mojo



Kini kau tiada
Senafas pun ku perlu mencuba
Kau bawa pergi sebahagian dari jiwa raga

Bersendiri hidup umpama hilang erti
Bagaimanakah meneruskan hayat ini

Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni?

Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda

Tiada pengganti bisa hadir dan mampu menyembuh
Rawan di hati meleraikan semangat ku runtuh

Bersendiri masa umpama tak beralih
Berapa lama lagi harus ku merintih

Malam tidak berpurnama
Fajar tiada kejora
Aku hilang di dalam gelita kalbu
Tanpa dirimu asaku mati


Jul 8, 2012

my little cutie~

I wonder how are my bunnies doing..miss them so much..

the adorable bunny~

mcm Kiki Lala~

mcm Chi2~

My wish:
hope to have my own rabbit farm one day~

Lady Bunny

Jul 7, 2012

woot~woot~

wewwit~which 1?dua2 cantik ni...adus...godaan duniawi betol la..ha ha hA!~

tapi memang keperluan bukan desire semata2~nokia ku telah menjadi cokia!dedems...haih..ke nk tunggu org hadiah?mwahhahahahA!

^___^

Jul 4, 2012

N.I.S.F.U. S.Y.A.A.B.A.N


Bulan Rejab adalah kesempatan meminta ampun dari segala dosa
Bulan Syaaban adalah kesempatan untuk memperbaiki diri dari segala macam cela
Bulan Ramadhan adalah masa untuk menerangkan hati dan jiwa 


3 bulan yang istimewa


P/S ; Alhamdulillah sehingga ke hari ini kita masih punya kesempatan2 yang diberikan tu..(cuma sempat dengan tak je nak buat tu) MAKA DENGAN INI SAYA INGIN MEMOHON MAAF ANDAI TERSALAH atau TERSILAP KATA DALAM PERTUTURAN MAHUPUN PENULISAN...marilah beramal habis-habisan kerana Allah tidak pernah jemu sehinggalah kita sendiri yang berasa jemu beribadah kerana-Nya ;)


Jom latih perut anda dengan berpuasa..Nanti takdelah terkejut sangat dah nampak anak bulan Ramadhan nanti.. o_O"