INGINKAN TUBUH RAMPING & LANGSING?

Kenapa saya suka rumah saya?Hmmm kenapa saya suka perlis?sebab dia besssst

(mesti kamu masih ingat petikan iklan ni sewaktu dulu2 kan?iklan petronas kot kalo xsilap)

semenjak dari sekolah sampai la ke universiti,aku memang LEMOH bab2 bersukan ni melainkan time kerahan tenaga merentas desa. tu pon berjalan je lebih pastu singgah gerai beli aiskrim.sangat jahat,x berdisiplin & x sihat oke!! :(

tapi semenjak menjejakkan kaki ke bumi indera kayangan ni,aku telah berhijrah menjadi seorang yang kuat membakar lemak secara x langsung bakal menjadi seorang atlet panjat bukit..oh adakah ini dianggap buang tebiat bagi orang seperti aku?



masa pertama kali panjat GUA CENDERAWASIH @ lebih dikenali dengan GUA SAMI ini,sangat2 lah kekok dan sangat lembab bile naik mahupon turun.yela x biasa lagi dengan selok belok & kecuraman tangga2 kat situ. tapi bila dah terbiasa sangat,baru aku perasan makin laju dan lancar pulak.sangat2 kagum dengan keupayaan diri aku yang sangat2 malas bersukan ni.yelah memang x hairan sijil2 kokurikulum especially activity bersukan sangatlah kurang & x memberangsangkan.

disamping tu,housemate aku yang bertugas sebagai cikgu pon ada ajak join swimming session tapi aku macam kurang berminat tapi bila fikir2 blk,ada jugak faedahnya dari segi keselamatan diri.yelah dibuatnya ada saudara/family kita lemas ke apa,sapa yang nak diharapkan?hurm mereka dan keluarga mereka la jugak...tengoklah suatu hari nanti kalau terbuka pintu hati aku nak belajar berenang.hehe aminnnn

oh cerita pasal GUA SAMI,sangat takot kalau panjat seorang diri especially utk perempuan.tapi aku enjoy je sebab kurang cket bersembang dan secara x langsung makin cepat sampai ke puncak disebabkan daya fokus untuk pembakaran lemak makin tinggi!!iyargh2~~

tapi part yang x best tu,bila nak menghadapi haiwan2 di bawah ni


apa-apa pun,aku tetap gigih menjadikan aktiviti ini sebagai rutin harian!!!
oh jangan salah sangka,niatku hanya untuk menjaga kesihatan di samping itu dapat memaintainkan berat badan..hihi!!

Yang Slim,

AKU

Comments

Post a Comment

Popular Posts