CUSTOMERS ALWAYS RIGHT

Lately habit baru aku kalo terjah ke butik2 yang salesgirl die salu ikot belakang bontot, tanya dia pakaian2/tudung2 berfashion, berjenama, trendy dan jarang ditemui di mana2 kedai berhampiran..baru depa blah & buat kerja yang "sepatotnya"..

Disebabkan aku x berani nak meluahkan secara berdepan terpaksalah aku berterus terang di sini. Maaflah aku sangat x selesa bila korang pandang bawah atas bila aku jejak kaki masuk lam kedai korang.Eh silap kedai majikan korang..Ape?Ingat aku tadak class macam mak datin?Aku terlupa nak pakai bulu mata palsu atau selipar aku sesuai ke jamban je?So what?aku punya sukalah nak masuk kedai mana2 pon.pengguna kan ada hak

Kalau pakaian/kasut customer xde size tolong cari dan jangan biarkan mereka menunggu terlalu lama!At least explain kenapa lambat, mintak maaf dan mintak mereka tunggu sebentar. Jangan bagi harapan palsu kat customer.Dahla tunggu punya lama tapi barang yang dicari haram x dapat.Boleh menimbulkan kemarahan okeh

p/s: perenggan last tu boleh jugak diaplikasi kat restoran2.tengok menu macam2 ada..tapi time nak order asyik2 itu takda.ini takda.apa kes?nak berniaga buat macam berniaga.

Kadang2 terpikir jugak ada bagusnya shopping secara online.kurang cket dosa berandaian bukan2 kat orang macam nih.Secara x langsung dapat mengurangkan tenaga, kos duit minyak nak p pusat membeli belah.. :)


Always Right,

AKU as a customer lah!!!


Comments

  1. er..lorh..jgn emo!ban je kedai tu..hhihi

    ReplyDelete
  2. ahaks!!x effect apa aku sorg je ban.hebohkan kat satu dunia.khabarkan pada semua.bak kata najib pencapaian diutamakan..hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts