IKAN DI LAUT ASAM DI DARAT

baru perasan ayah aku seperti ikan selama 2minggu.asam pon selama 2minggu.so cukup satu bulan +___+ nasib baik sekarang dah flexible cket work schedule die..

dulu2 cam x bese selalu mempersoalkan career ayah.menghitung hari2 dapat bersama ayah.oh tu perangai abang aku yang terlalu obses menggunakan calendar.dia p tanda hari2 ayah ada kat umah.nak marah pon x sampai ati...kahkah

aku ngan adik pulak sokmo duk teriak tepi airport sambil lambai2 kononnya ayah nampak la dari atas.entah2 dia x heran pon!!haha dulu lah.sekarang x lagi. :)
kalo menangis2 gitu lagi memang sah la buang tebiat.

tapi kagum la mak dapat bertahan menerima career ayah yang cmtu.bangun pukol 4.30 hantar ayah p airport.pukol 8 kena p keja pulak..salu kami x ikot pon..biaq depa dating wat kali terakhir sat.ahaks

pagi ni mak kejut dan berdialog seperti biasa."ayah dah nak p keja tu.p cium tangan"..dengan terpisat-pisat air liuq basi bertempek lagi.ayah hulur jugak la tangan beliau untuk dikish..ngehngeh.
"nah duit belanja sekolah.jimat2 leh la tahan 2minggu".eh silap ni dialog masa kicik2 dulu..skg tukaq cket
"nah duit wat tampung perbelanjaan sara hidup kat sana".cepat2 amik simpan lam kocek dgn azam tidak menyalahgunakan duit tersebut.yerla duit untuk berhibur sendiri2 la..ni amanah dari ibubapa.xboleh wat lagho seperti karok,funfair,shopping dan sebagainya..

-take it as an advice to be a "solehah" daughter..opss cilok ayat lagi :p

sesungguhnya aku sangat bersyukur dan bertuah masih punya ayah yang sangat bertanggungjawab kepada isteri dan anak2nya..aku tak menjadi mangsa buang bayi mcm dalam suratkhabar.tak menjadi mangsa penderaan kanak2 mcm dalam berita.tak kena hantaq p umah anak2 yatim.

to Allah we belong and to Him we shall return

aku sebagai anak harus merelakan pemergian mereka sekiranya Tuhan mahukan begitu.yerlah lambat atau cepat akan tiba jugak saat itu.so hargailah ketika mereka masih ada.balaslah jasa budi mereka selagi masih mampu.kalo tak mampu lagi, berdoalah untuk kesejahteraan mereka tiap kali solat.insyaAllah Dia Maha Mendengar


p/s: SAYANG2 AYAH..SAYANG2 IBU..SAYANG2 ALLAH.SAYANG2 NABI.ingat lagi x lagu ni kawan-kawan?hehe

Anak Mak & Ayah,

AKU


Comments

Post a Comment

Popular Posts