Sep 22, 2010

NAIK PANGKAT!NAIK PELAMIN!

Al-kisahnya kelmarin housemate ajak teman p settlekan bayaran bil elektrik kat TNB disebabkan kitorg keliru dan terkejut dengan jumlah bayaran yang perlu dilangsaikan mahal daripada biasa! ni yg buat kitorg hangat daripada biasa ni!~

Rupa-rupanya banyak tunggakan!keliru sebab ada 2 bil setiap bulan (bil yang pacik tnb kasi by hand & bil yang by post-anggaran kot?).

So lepas ni kena tengok jumlah bil semasa kat resit tu & segerakan pembayaran mana2 bil yang sampai dulu.ok noted!

Lepas ni aku la pulak kena menyandang jawatan "Ketua Rumah" sebab dapat berpindah ke masterbedroom.erk!lepas sorang-sorang pergi meninggalkan aku..(K. Alina & K. Aja)..isk2 nasib baik dekat je Taman Ira & Taman Kemajuan.hurm ok la!

Itulah motif sebenar K. Aja ajak bayar bil together-gether semalam.supaya aku lebih berdikari dan lebih bertanggungjawab untuk kebaikan bersama (bluweh!!).Padahal kena layan jiwa kacau dia yang bakal melangsungkan perkahwinannya x sampai sebulan lagi!hui realiti/fantasi?sempat ke?haha sama2 kita nantikan walaupun aku pun terfikir betul ke x dia ni nak kawen?sebab drastik sgt keputusan tu..tp apa2 pun aku tumpang gembira!

Di saat2 macam ni la,baru aku tau nak kawen ni -x semudah yang kita sangkakan......

Ni antara senarai penting dalam perancangan perkahwinan:
1)Baju pengantin lelaki dan perempuan
2)Hantaran utk kedua2 pihak termasuk kekpengantin
3)Pelamin/katil pengantin
4)Kad kawen
5)Hidangan makanan termasuk booth/catering/masak gotong-royong/menu
6)Doorgift untuk tetamu
7)Makeup mak andam
8)Photographer
9)Sijil nikah/kursus kawen
10)Borang nikah ada tandatangan wali /ayah pengantin pempuan
11)duit duit duit!

p/s: am i missing something?haha rasanya macam ada jer tapi x tau pedia!so tunggu jelah turn sendiri baru tau.kahkahkah :D

1 comment: