Sep 1, 2010

WAKE ME UP WHEN SEPTEMBER ENDS

aiyoyo dah 2/9/2010..melepas~smlm nk post tapi terlupa

kelmarin adalah 1/9/2010.dulu aku mula2 menjejakkan kaki ke sini pon 1/9/2009 jugak

maka genaplah setahun aku menghabiskan sisa2 hidup,menempuh alam2 "pekerjaan" di bumi indera kayangan yg kecil ini.

baru aku perasan jarak pergi-balik dari rumah ke tempat kerja 10km je rupenye eh?haha bertuah sungguh patotnya menginap di sini.jauh dari kesesakan lalu lintas kecuali kalau ada sebarang upacara majlis kat tengah2 bandar Kangar tu..

x payah susah2 nak snap gambar pemandangan sawah bendang.mcm la aku pernah bersesi fotografi kat tengah2 bendang tu?buang tebiat po?hari2 kot aku lalu.kiri kanan belakang depan yg hijau kejap je kuning pastu dah cokolat (musim pembajakan!)

Oh ya taraf hidup disini pon x setinggi orang2 di kawasan bandar sana.so jgn bimbang,barang2 terjamin murah2 belaka .nk lagi murah p sempadan siam sana -Padang Besaq,Bukit Kayu Hitam,Wang Kelian

Yang nak p bercuti makan angin,dialu-alukan ke Pulau Langkawi jauh ke tengah.tapi dah bosan ar.pegi balik hari ok ar kot?eceyh belagak gile padahal 1st time nak p,excited cam org giler.masuk kali ke-2,3 dan seterusnya dah mcm biasa pulak..x gitew~

Lack of entertainment?xdelah nak nonton wayang,x jauh pon nak p loqstaq/jitra mall..nak seribu daya org ckp,duk terperuk kat rumah memang x kemanalah weekend anda yer :p
Lagipon saya x lekat sgt kat rumah,byk p detim kat key el jer.eceyh tapi nak stay lama2 kat sana,im sori!xde sugardaddy nk sponsor

So bak kata Ucu Linda, hidup mesti bersyukur bersyukur bersyukur seadanya.Mujur la Tuhan masih bg peluang bernafas di muka bumi ni.kalo x..p mana2 pon x boleh hidup woo~
hargailah setiap apa yg kita dapat termasuk kawan sekeliling kita ;)

Tanpa kawan,siapalah kita..dahla hidup sorang2 jauh dari keluarga.hidup kat mana2 pon perlukan sokongan dan bimbingan.Oleh sebab itu,seribu penghargaan utk kawan2 yang sudi ambil berat pasal kehidupan aku sekarang.

Harap2 dalam masa 3bulan ini,aku dapat peluang pekerjaan sementara menanti surat hutang dari P bukan nm sebenar..aww!!takotnya takotnya..~harus topup ASB sebanyak mungkin mulai skrg!

p/s: duit bukan segalanya tapi tanpa duit tak boleh hidup wooo $_$








2 comments:

  1. hepi anniversary babe!=D kaman.bila mau berhijrah ke selatan plak?ko kan perantau tegar~cayalah!ahaks.

    ReplyDelete
  2. selatan?uwaaa izatul de gak ajak aku keja kat sana..haha gilo!!~nk seribu daya org kata :)

    ReplyDelete