MY BOSS MY HERO

ohmai hari ni 1st time berkomunikasi dengan majikan saya di facebook

haha dia add maybe sebab nak invite pegi kenduri kat kelantan tu kot + ari2 nampak aku menyemak kat wall Noorulnajwa Yaacob + nak memantau aktiviti lagho semasa opis hour

tadi pegi School of Material Eng atas arahan ketua projek saya @ pengipas paling kuat di abad ini.opss yg pasti beliau bukanlah boss atau ada kaitan dengan kerja saya..hahah

saya sudah maklum bahawa technician2 di sanamemang tidak akan beri muka pada sesiapa termasuklah postgrad student (selain bahan).jadi memang saya dan 2 orang lg lecturer dilayan mcm pandang sebelah mata seperti yang dijangka .herk? o_O

tau kan situasi pandang sebelah mata macamana?heheheh

susah nk describe tapi dialog2 yang saya ingat pada ketika itu....

Technician : Ni kamu sume postgrad student ke ?-sambil tekan2 aipong

Boss & Lecturer :Tak lah..kami lecturer

Technician: Eh laaa yeke?nampak muda lagi.x sangka pulak.muda2 dah jadi lecturer

Lecturer : Dia ni timbalan dekan school kami- sambil tuding jari kat boss

Technician : Haaaaaaaaaaaaaaaaaaah??!! - sambil terkejut beruk.

pastu perbualan berubah menjadi ceria.kalau x tahu yg boss aku ni Timbalan Dekan,apa la akan jadi?entah2 satu apa pon die xmau tolong.sepatah apa pon xnak sembang.menyampah lah!

*Moral of the story : janganlah pandang orang sebelah mata.janganlah beri layanan mengikut darjat/pangkat.janganlah menilai orang melalui pakaian dan usia :P

p/s: eh jgn salah faham dengan title entry ini.haha just teringat cerita korea bertajuk itu =p



Comments

Popular Posts