CONTOH SURAT RAYUAN SAMAN

Ali Bin Abu
V1A-000
Universiti Teknologi Petronas,
Bandar Sri Iskandar,
31750 Tronoh, Perak Darul Ridzuan.


Pengerusi,
Jawatankuasa Tatatertib Kesalahan-kesalahan Kecil Pelajar,
Universiti Teknologi Petronas,
Bandar Sri Iskandar,
31750 Tronoh, Perak Darul Ridzuan. Date

Tuan,

PERMOHONAN UNTUK RAYUAN PENGURANGAN SAMAN BAGI KESALAHAN MELETAK KENDERAAN DI TEMPAT LARANGAN

Ali Bin Abu
013-1234567
10796 Petroleum Engineering Second Year Second Semester

Berhubung dengan perkara di atas ini saya ingin memohon jasa baik tuan untuk mengurangkan saman yang telah dikenakan. Ini adalah kerana saman saya berjumlah
RM 30 dan sebagai seorang pelajar saya mempunyai sumber kewangan yang terhad untuk membayar amaun sebanyak itu. Saya berharap agar tuan dapat bertimbang rasa terhadap masalah saya ini.

Saya amat memahami tentang hukuman yang telah dikenakan terhadap saya ini. Saya kesal dengan segala kesalahan yang telah saya lakukan. Saya berjanji tidak akan mengulangi kesalahan yang sama di masa akan datang.

Segala kerjasama dari pihak tuan amatlah saya hargai. Sekian terima kasih.


Yang benar,



………………………………………………………….
(nama)


p/s: eh atas permintaan Cik Ladysasa kite..ha lenkali jgn parking merata lagi..(eceyh pandai nasihat org tu..muahaha)


nak parking atas line kuning bleh tapi sebelum subuh cepat2 alihkan :P

Comments

  1. hhaha..tu r,,aku kena saman pukol 630..isk2..
    aku park kt tmpt moto pastu terlupa smpai pg nk gi klas..pstu park kt tepi blok 4
    sbb parking tepi kt rumput tu dh penuh!yg ksong tmpt becak2!
    sangkut baru tau!

    ReplyDelete
  2. aiya jgn la itu mcm..awat teruk sgt ni?
    suma pakat nk bwk keta..padat semacam je aku tgk aritu

    ReplyDelete
  3. betol2..mmg pon..parking blkg pocket C tu dh smpai kt row blkg2 tu..dlu sekerat je..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts