Jul 25, 2011

KEHILANGAN

fuh masih terasa kepenatan penjelajahan dari Tronoh - KL - Kuantan - Paka. kali pertama diriku se"independent" begitu~tp x sempat gak nak tgk arwah nenda..

setibanya di rumah pd 8.30 pm, semua org dtg peluk tepuk2 bahu sbb aku terus meluru ke bilik tidor nenek..yang tinggal hanya wheelchair,katil dan bantal yg masih ada bau arwah

kebiasaannya bila aku bg salam, arwah yg menyahut..."sapa ni tok?cuba teka?", sambil tutup mata tok dr belakang

tapi kali ni ............aku nk main teka2 dgn sapa?pergimu tiada pengganti ;(

pagi keesokannya....ada bacaan Yasin di pusara arwah.aku yg plg excited nak pergi sbb x sempat nk jumpe ketika pengebumian arwah

terlupa nk bwk segala persiapan. *sigh* betul la org2 ckp -sediakan payung sebelum "hujan".

aku tahu meratapi di kubur itu sgt menyeksakan orang yg telah pergi..tapi apakan daya aku juga manusia biasa yg lemah mengawal emosi. maafkan aku nenek ;(

aku cuma nak bersendirian biarpun org dah gulung tikar melangkah pergi tinggalkan nenek..

tapi napela ade jugak yg bertindak tarik aku keluar dr kawasan perkuburan tu...lupe plak aku dh melanggar "peraturan" kan :(

kapan bila lg aku dpt berjumpa nenek..kenapa bkn di dlm mimpi?kenapa?teringin sgt ;(

Yang Kehilanganmu,
Cucumu

1 comment: