Body Mass Index (BMI)

BMI Categories

Underweight = <18.5
Normal weight = 18.5-24.9
Overweight = 25-29.9
Obesity = BMI of 30 or greater

tetiba rasa berat badan aku berkurang (memang pon dalam 2kg)..yg hairannya selera aku bertambah sejak akhir2 ni.selalu makan pon paling kurang 2pinggan.paling byk 4 pinggan.tapi body figure cm ada perubahan sikit.pertambahan lemak2 kat kawasan terlarang (arghh!!)maka terbuktilah kekurangan berat badan tidak membantu mengecilkan tubuh badan kite.

so pada gadis2 yang ingin mengurangkan berat badan tu berhati2 lah..takut berat kurang tp badan x susut2..agaknya aku kekurangan zat2 dalam makanan (atau terlebih minyak & lemak) menyebabkan perubahan bentuk badan tapi berat badan jatuh.

ahah!lagi satu kesalahan plg besar : TAK PERNAH BERSENAM!!

p/s:eh korang cuba2 lah kira BMI sendiri..mungkin berkesan dalam menguruskan berat badan :D

Yang Gemok

AKU

Comments

  1. mse aku tgk title topic ni pn aku dh agk cang yg wat..rupenye mmg btol pon..haha

    ReplyDelete
  2. HHAHhahhHA..hebat r fana!>_______<"

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts