BERHATI-HATI SEBELUM TERKENA

Pagi tadi tertonton MHI sampai x nyempat-nyempat nak mandi sebab tertarik dengan satu segmen ni- mengelakkan rumah dari dirompak sempena musim perayaan tahun baru cina yang bakal menjelang tiba

Uncle tu demo cara2 mengkopakkan mangga. Salah satu punca mudah untuk dikopak adalah cara-cara memasang mangga dengan tidak betul dan memberi ruang kepada perompak untuk menceroboh masuk. Tidak ada maknanya jika membeli mangga beratus2 ringgit mahalnya, bak kata uncle pencegah jenayah tersebut.

Antara perkara2 yang boleh membantu menyelamatkan rumah anda


walaupon x sampai seringgit tapi still berguna.selitkan di bawah setiap pintu rumah anda.oh jangan pulak selit belah luar.ada yang nak kena gelak dengan pencuri nanti





bukan untuk cik siti sahaja.malah boleh diaplikasi untuk si penjahat!tujuannya untuk dapatkan bukti pengesanan penjenayah cam kesan darah, fingerprint etc. selain tu boleh mengejutkan kita dengan jeritan si mangsa (ops pemangsa kot :P )
letak betol2 di bawah siling yang boleh dibuka .jangan anda sendiri pulak terpijak yer.pedih wooo >:(





ok lah tu je kot yang nak dishare hari ini.budak-budak pon pandai menjaga keselamatan rumah mereka.RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL!!



Yang Ikhlas,

AKU

Comments

  1. oh ni aku tgk gk tadi~wei cumil r rumah dak kecik ni~hehhe..=___=

    ReplyDelete
  2. cam na nak karoke jamban tuh? nak sebut pon tak reti...

    ReplyDelete
  3. wakakakA...blaja ngn kak lina..=p

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts