MISTERI......................

Pada suatu hari, motor adik lelaki saya membuat perangai menggelongkan dirinya.lalu ayah pon memarahi motor tersebut dengan mencadangkan supaya jual sajalah kat sesiapa yang mau!!seandainyalah motor tersebut bernyawa dan dapat memahami kata2 ayah, pasti hatinya terguris dan sejak kejadian hari itu, motor itu masih tidak dapat berfungsi seperti motor2 yang lain..

Daripada kisah di atas dapatlah saya simpulkan bahawa meskipun harta benda tidak bernyawa, x punya hati dan perasaan seperti kita tapi ia juga mempunyai sentimental value yang tersendiri dan berkemungkinan memberi respon yg sewajarnya atas layanan kita terhadap mereka.hmm terbelit la pulak dengan ayat sendiri..erk!pandai2 kome lah nak paham sendiri :p

Patotlah ada kawan2 saya yang bagi nama kat harta benda mereka seperti kereta,telefon bimbit, jam tangan mahupun kunci kereta..masing2 ada nama manja dan gedik yang tersendiri.
tapi yang menghairankan saya, kawan2 postgrad di office menganugerahkan printer mereka dengan panggilan "BB".mujur sangatlah kalau x tertukar dengan blackberry..hehe!masing2 dah pandai menjaga hati dan perasaan harta benda mereka selepas saya menceritakan tragedi motor adik saya tu..syukur kuranglah sedikit gejala vandalisme di muka bumi ini

p/s: tapi kan.masih tak dapat nak menerangkan kenapa motor adik saya masih x dapat dihidupkan.adakah dia masih berkecil hati dengan kata-kata ayah saya atau sebaliknya.adakah anda pernah mengalami situasi seperti adik saya?




Y


Comments

Popular Posts