May 27, 2011

AL-MATHURAT AS SUGHRA

Assalamualaikum warahmatullah. Memandangkan hari ini penghulu segala hari, maka di awal pagi ini ingin saya berkongsi sesuatu bersama hadirin hadirat sekalian

opss mcm sesi "Tanyalah Ustazah" plak kan?hehe apa salahnya saling ingat-memperingati sesama saudara saudari Islam sebab kadang2 kita mudah terlalai. biasalah dah nama pon manusia mempunyai akal dan nafsu. melainkan Tuhan tarik satu nikmat, baru terhegeh2 nak menadah syukur

bukan ape..hari tu ada terbaca status fb yang diupdate oleh salah seorang rakan sekolah sy yg berbunyi begini........

"Hairan dengan manusia yang bangun setiap pagi tanpa ucapan Alhamdulillah mahupun sujud 2 rakaat tetapi masih boleh terus berpijak di bumi Allah dan melakukan kerja harian tanpa sikit rasa bersalah"

Maka hari ini terdetik di hati ini utk berkongsi sesuatu dgn rakan2 iaitu senaskah kecil Al-Mathurat. Kali pertama saya diperkenalkan dgn bacaan ini sewaktu mula melibatkan diri dalam usrah kecil di UTP.alhamdulillah rasa sgt tenang kalau dibaca selepas solat subuh dan asar.x tipu punye lahhhh

Al Mathurat ni berupa himpunan doa2 pendek yang lama2 boleh terhafal dgn sendiri nya kalo diamalkan tiap2 hari..insyaAllah byk hikmahnya sebab kan zikir itu makanan asas bagi hati dan roh

Sekian wallahualam..yang baik datang dariNya, yang buruk datang dari diri sy sendiri



Renung-renungkan dan selamat beramal :)

No comments:

Post a Comment