Nov 19, 2013

DEMI MASA

Betullah Membazir tu amalan syaiton tapi lately (macam dah berbulan-bulan) aku makan ke minum ke selalu tak habis.

Membazir duit dan tenaga je p menapau..bancuh air pon tak habis satu mug..aduyai apa la teruk sgt perangai nih!?

Boleh la kot masuk dalam azam 2014?

1)makan kena licin satu pinggan
2)minum air abis licin segelas

Yang buruk itu semua dtg dari hamba Allah yang lemah dan selalu berbuat dosa setiap saat ni :(

Eh lupa dah azam 2013..kena belek blk post awal tahun dulu..sat je lagi sebulan dah nak menerjah 2014.

Penuh bertanda calendar 2013 ku dengan timeline Exam,Senate meeting etc.Sampai bertindih2 dengan Public Holiday yang selalu dilupai..

Bertapalah laju masa mengejar kita.."Demi masa,sesungguhnya manusia kerugian.Melainkan yang beriman dan beramal soleh"

Tiba2 terdetik dalam hati.."Ruginye waktu berlalu mcm tu je..dihabiskan dengan urusan duniawi.."


3 comments:

  1. Chunk! Bace buku Reclaim Your Heart by Yasmin Mogahed. Memberi kesedaran sal duniawi ni is nothing.

    ReplyDelete
  2. Really?haaa nak kena cari ni kat Big Bad Wolf...

    ReplyDelete
  3. hahAHA..bukan dari dlu ke ko slalu minum air tak penah habis 1 mug tu..:P

    ReplyDelete